Hotel Vejlefjord

Når der er en god historie at fortælle, skal man ikke holde sig tilbage. Sådan en har Hotel Vejlefjord, som inviterede Gravity til en workshop om, hvordan Hotel Vejlefjord skal kommunikere i fremtiden. Hotellet er et gammelt lungesanatorium placeret efter den friske luft ned til fjorden, hvor man kunne rekreere og tage en dyb indånding. Det kan man også i dag, hvor hotellet er præget af en luksuriøs spa-afdeling. Også her kan man tage en dyb indånding, hvilket kan være tiltrængt, når man sammen med kollegerne gør brug af hotellets mange konferencefaciliteter. Man har mange private gæster i spaen, men vil også gerne sælge det til virksomhedsarrangementerne. Så man vil gerne have fokus på fordybelsen, nuet, og eftertanken. Den visuelle del af konceptet er bygget op omkring foreningen af konference og vand. Stilen er inspireret af instagram, som i høj grad er nutidens historiefortæller – dog kombineret med klassiske coffee table books og skilte til hotellets store have.

Kamstrup

Sammen med Masters har jeg hjulpet Kamstrup, der laver elmålere, med at lancere Omnia Suite. Et produktprogram der omfatter mere end blot den fysiske måler. En pakke der omfatter smart meters, smart grid, system software samt service og support. Kommunikationsplatformen skulle skille sig ud fra resten af Kamstrups kommunikation, og det komplicerede budskab skulle gøres enkelt at afkode.

Renosyd

Hos Renosyd i Skanderborg står der nudging på programmet, når man skal indføre sorteringsordninger hos borgerne, og overtale dem til at gøre affald til værdi. Det er gennem de seneste tre år realiseret ved at introducere en agent, som sammen med borgerne er sat på Mission Mulig 1 og 2. Mission 1 gik på at få gang i en ny sorteringsordning. Mission 2 går ud på at fastholde engagementet – det er blandt andet sket ved at lukke  renovationspladsen og åbne en Værdipark, ligesom Agentskolen – der underviser skoleelever i sortering – har set dagens lys.

ALD Automotive

“Biler er biler. Det er menneskene bag, der gør forskellen”. Det er grundpillen i kommunikationen hos ALD, som laver bil-leasingaftaler med virksomheder. Det er jo ligegyldigt om man leaser en Audi det ene eller det andet sted – med mindre virksomheden i sig selv gør en forskel. Det gør ALD – eller de mennesker der repræsenterer virksomheden. De gør det nemlig lettere at være kunde. Blandt andet med et online site og en app, som er markedsført i dette oplæg.

VR Travel

Mood boards til kommunikationsplatform og logodesign. Universet er bygget op omkring den røde prik, som er genganger fra det gamle logo (da VR Travel hed Vejle Rejser). Prikken ligner til forveksling “Du er her”-prikken fra de klassiske find-vej-skilte, som er placeret i bybilledet. Og det er denne reference, der har dannet grundlag for kommunikationen.